1.1. Cum pot să-i ajut pe elevi să atingă competenţele specifice / obiectivele de referinţă şi să îşi dezvolte abilităţile necesare în secolul XXI prin metoda proiectului?
R: Prin implicarea fiecaruia in derularea proiectului, prin sarcini diferentiate specifice stilului de invatare si posibilitatilor fiecaruia.
1.2. Cum se pot utiliza proiectele pentru a îmbunătăţi procesul de învăţare al elevilor?
R: Proiectele trebuie realizate cu realizarea planului proiectului, a planului unitatii, a instrumenteleor de evaluare care pot fi modificate pe parcurs, in functie de necesitatile aparute .
2.1.Cum pot întrebările-cheie ale curriculumului să susţină procesul de învăţare?
R: Intrebarile cheie au rolul de a capta atentia si de a canaliza discutiile spre aspectele urmarite.
2.2. Cum pot să planific evaluarea continuă centrată pe elev?
R: Prin realizarea unui grafic de evaluare cu toate instrumentele utilizate pe parcursul unitatii de invatare.
3.1.Cum pot utiliza Internetul pentru a sprijini procesul meu de predare si procesul de învătare al elevilor ?
R: Internetul ne ofera suport, resurse pentru produsele finale a le proiectului: filmulete, prezentari in ppt, site-uri cu informatii, imagini sugestive.
3.2 Cum se poate asigura o utilizare responsabilă si corespunzătoare a Internetului?
R: Acest lucru se poate realiza prin restrictionarea accesului pe unele site-uri nerecomandate minorilor, prin parolare, iar pentru utilizare in cadrul proiectului se pot recomanda site-uri verificate da cadrul didactic transmise elevilor.
R: Aplicatia din perspectiva elevului ne ajuta sa anticipam unele dificultati care ar putea aparea si poate clarifica asteptarile in momentul compararii cu produsele elevilor, ceea ce va ajuta la imbunatatirea instruirii pe mai departe.
4.2 Cum pot să mă asigur că elevii vor atinge obiectivele operaţionale prin activităţile din cadrul proiectului?
R: Prin faptul ca vor fi in permanenta observati, indrumati, implicati in sarcini de lucru atractive si prin feedbeak-ul dat de rezultatele instrumentelor de evaluare.
5.1.Cum pot evalua învăţarea elevilor?
R: Prin introducerea in proiectul unitatii a unei multitudini si variate instrumente de evaluare, prin observarea lor, prin masurarea rezultatelor acestora prin criterii clare de evaluare si prin inregistrarea progresului elevilor.
5.2.Cum pot implica elevii în procesul de evaluare?
R: prin aducerea la cunostinta acestora a criteriilor de evaluare si prin interevaluare.
6.1.Cum îi pot ajuta pe elevi să-şi formeze automonia în gândire?
R: Putem dirija invatarea prin stimularea creativitatii si gandirii autonome a elevilor, prin implicarea fiecarui elev in realizarea sarcinilor de lucru diferentiate.
`
6.2.Cum pot susţine diversele nevoi de învăţare ale elevilor?
R: Prin atribuirea de sarcini diferentiate in functie de stilurile de invatare si de posibilitatile intelectuale.
7.1.Cum pot promova o clasă centrată pe elev?
R; prin promovarea produselor proiectului in sit-ul scolii, in revista scolii, a clasei, in brosuri, in mail-uri, pe blog, etc.
7.2.Cum pot folosi tehnologia pentru a susţine practicile mele de instruire?
R: Tehnologia se poate folosi incepand cu proiectarea, documentarea si utilizarea in predare prin videoproiectare si implicarea elevilor sa utilizeze IT.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu