luni, 18 aprilie 2011

Bun venit la ISC Intel Teach!

              A fost o zi interesanta si plina de noutati! Am invatat sa deschid blogul si am inteles posibilitatea utilizarii sale in mediatizarea si diseminarea proiectului "Omul si mediul"  la stiinte, la clasa a III a. Urmeaza imbogatirea sa cu informatii.

             Cursul este oferit de SIVECO- Acompania care ofera soft unitatilor de invatamant.

                                                       "OMUL SI MEDIUL"



                                                 motto: "Spune-mi si o sa uit, arata-mi si poate imi amintesc, implica-ma si sigur o sa inteleg!"- proverb chinezesc

                           Este proiectul unitatii de invatare cu acelasi titlu, pentru clasa a III a, care se desfasoara pe parcursul a 6 ore: 4 predare-invatare, 1 recapitulare si 1 evaluare.(Vezi brosura de prezentare).



  Cuvintele subliniate sunt link-uri si deschid materialele vizionate de copii!!!!! Dati click si deschideti! 
Scrisoare din anul 2070: „Omul este prieten sau dusman cu mediul? ”  -copiii au argumentat, analizand consecintele poluarii asa cum reies din materialul prezentat.

  • Copiii au prezentat oral  experimente realizate si filmate. Pe fisele de observare au notat cum au procedat:

(-dizolvarea zahărului în apă; decantare, filtrare, fierbere, condensare; umflarea si desumflaţrea baloanlor observand forma aerului; acţionarea unui evantai asupra unei morişte; observarea conţinutului şi culoarea diferitelor tipuri de sol)


      Apoi au vizionat videoclipuri in care au observaţ şi  cum vibrează apa la zgomot. 1, 2
      















Copiii au explicat   circuitul apei în natură !
Au notat în jurnale întrebările referitoare la apă şi importanţa ei, după ce au urmărit clipurile prezentate: 
1. Utilizarea şi importanţa apei
Au  răspuns la întrebări in fisa de observatie:
Cine sancţionează primăriile pentru poluare?
Care
este autoritatea din Romania care răspunde de poluare?
Cine
cere Romaniei reducă poluarea aerului?
Ce specii de animale au mai existat? Cum au disparut dinozaurii?
-elevii au  NoTAt NUMELE VIEŢUITOERELOR, CARACTERISTICI ŞI TIMPUL ÎN CARE  AU TRĂIT.   
 
                     
                           Protecţia mediului


Copiii au scris in fisa de observare  ce măsuri de protecţie a mediului luate de autorităţi reies din materialele următoare: EXEMPUL 1 EXEMPUL 2, EXEMPLUL3, Exemplul 4, Exempul 5.
Au argumentat, oral, de ce este necesară celebrarea în lumea întreagă pe data de 22 aprilie- a Ziei Pamantului si ce mesaje ecologice reies din urmatoarele spoturi? 1, 2, 3.


Au urmărit materialul următor şi au oservat despre ce tip de poluare este vorba şi care sunt cauzele sale. Apoi s-au amuzat cu o curiozitate a naturii care este Pasărea Liră….

                            Reciclarea deşeurilor

       Au raspuns, dupa ce au vizionat materialul următor: Ce instituţie internaţională sancţionează poluarea şi depozitarea greşita a deşeurilor? Care sunt consecinţele depozitării greşite a electrocasnicelor şi a altor deşeuri?


                              RECAPITULARE:

       Copiii au participat la un  JOC DE ROL, maginandu-si  sunteţi personajele  Apa, Aerul, Solul, Plantele, Animalele şi sun la o conferinţă de presă cu oamenii care ii poluează. S-au prezentat, au spus la această conferinţă, pe rând, ce importanţă are fiecare dintre ei şi le-au reproşat oamenilor  poluarea şi sursele poluării. Apoi le-au transmis zece porunci pe care nu au voie le încalce în relaţia cu natura.

        În final, au fost invitati într-o călătorie în jurul lumii, în natura Terrei. Au urmărit materialul următor şi si-au notat  mesajul care reiese din acesta MESAJ DIN VIITOR.












                        Imagini de la comisia metodica a invatatorilor, unde a fost prezentat proiectul.



.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu