Cursul este oferit de SIVECO- Acompania care ofera soft unitatilor de invatamant.
"OMUL SI MEDIUL"
motto: "Spune-mi si o sa uit, arata-mi si poate imi amintesc, implica-ma si sigur o sa inteleg!"- proverb chinezesc
Este proiectul unitatii de invatare cu acelasi titlu, pentru clasa a III a, care se desfasoara pe parcursul a 6 ore: 4 predare-invatare, 1 recapitulare si 1 evaluare.(Vezi brosura de prezentare).
Cuvintele subliniate sunt link-uri si deschid materialele vizionate de copii!!!!! Dati click si deschideti!
•Scrisoare din anul 2070: „Omul este prieten sau dusman cu mediul? ” -copiii au argumentat, analizand consecintele poluarii asa cum reies din materialul prezentat.
- Copiii au prezentat oral experimente realizate si filmate. Pe fisele de observare au notat cum au procedat:
•(-dizolvarea zahărului în apă; decantare, filtrare, fierbere, condensare; umflarea si desumflaţrea baloanlor observand forma aerului; acţionarea unui evantai asupra unei morişte; observarea conţinutului şi culoarea diferitelor tipuri de sol)
Copiii au explicat circuitul apei în natură !
Au notat în jurnale întrebările referitoare la apă şi importanţa ei, după ce au urmărit clipurile prezentate:
1. Utilizarea şi importanţa apei
Au răspuns la întrebări in fisa de observatie:
Cine sancţionează primăriile pentru poluare?
Care este autoritatea din Romania care răspunde de poluare?
Cine cere Romaniei să reducă poluarea aerului?
Cine sancţionează primăriile pentru poluare?
Care este autoritatea din Romania care răspunde de poluare?
Cine cere Romaniei să reducă poluarea aerului?
Ce specii de animale au mai existat? Cum au disparut dinozaurii?
-elevii au NoTAt NUMELE VIEŢUITOERELOR, CARACTERISTICI ŞI TIMPUL ÎN CARE AU TRĂIT.
-elevii au NoTAt NUMELE VIEŢUITOERELOR, CARACTERISTICI ŞI TIMPUL ÎN CARE AU TRĂIT.
Protecţia mediului
Copiii au scris in fisa de observare ce măsuri de protecţie a mediului luate de autorităţi reies din materialele următoare: EXEMPUL 1 , EXEMPUL 2, EXEMPLUL3, Exemplul 4, Exempul 5.
Au argumentat, oral, de ce este necesară celebrarea în lumea întreagă pe data de 22 aprilie- a Ziei Pamantului si ce mesaje ecologice reies din urmatoarele spoturi? 1, 2, 3.
Au urmărit materialul următor şi au oservat despre ce tip de poluare este vorba şi care sunt cauzele sale. Apoi s-au amuzat cu o curiozitate a naturii care este Pasărea Liră….
Reciclarea deşeurilor
Au raspuns, dupa ce au vizionat materialul următor: Ce instituţie internaţională sancţionează poluarea şi depozitarea greşita a deşeurilor? Care sunt consecinţele depozitării greşite a electrocasnicelor şi a altor deşeuri?
RECAPITULARE:
Copiii au participat la un JOC DE ROL, maginandu-si că sunteţi personajele Apa, Aerul, Solul, Plantele, Animalele şi sun la o conferinţă de presă cu oamenii care ii poluează. S-au prezentat, au spus la această conferinţă, pe rând, ce importanţă are fiecare dintre ei şi le-au reproşat oamenilor poluarea şi sursele poluării. Apoi le-au transmis zece porunci pe care nu au voie să le încalce în relaţia cu natura.
În final, au fost invitati într-o călătorie în jurul lumii, în natura Terrei. Au urmărit materialul următor şi si-au notat mesajul care reiese din acesta MESAJ DIN VIITOR.
.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu