Concluzii finale
- Impactul pe care cursul il are asupra pregatirii profesionale a profesorilor, asupra elevilor – beneficiarii indirecti ai proiectului: pentru mine cursul a avut o importanta deosebita, in sensul ca m-a facut sa realizez posibilitatea parcurgerii unei unitati de invatare intr-un alt mod, decat cel clasic. M-a motivat in conceperea unui material de facilitatre atractiv si cu trimiteri la exemple audio-video din cele mai diverse, pentru o ilustrare cat mai exacta a continutului unitatii de invatare "Omul si mediul" si de asemenea sa ii implic pe copii,(care nu au optional la clasa, de informatica), sa ii duc in laborator si sa ii dirijez in cautarea de informatii.Cursul a fost pentru mine un punct, in cariera, dupa care ma voi orienta in viitor.Pentru copii, impactul a fost extraordinar: au cautat informatii despre animale disparute si pe cale de disparitie, si-au prezentat materialele realizate, au lucrat in echipa in realizarea desenelor, afiselor si au conceput un decalog al micilor ecologisti. Alte aspecte placute de catre copii au fost experimentele, vizionarea reportajelor pe tema ecologica, realizarea albumului foto cu propriile animale si participarea la recapitulare in jocul de rol Conferinta de presa.
- Care sunt beneficiile programului de formare?Beneficiile sunt multiple: atat pentru profesori, cat si pentru elevi, facand continuturile mai atractive si implicand scoala, elevii si familiile lor in derularea proiectului .
- Metoda promoveaza inovatia in educatie? Cum? Profesorul creeaza situatia de invatare urmarind formarea competentelor secolului XXI (responsabilitate si capacitate de adaptare, competente de comunicare, gandire critica si sistemica, creativitate si curiozitate intelectuala, etc), prin alegerea metodelor centrate pe elev si prin utilizarea mijloacelor audio-video.
- Care sunt avantajele/dezavantajele metodei proiectului din perspectiva profesorului/si a elevului? Avantajele metodei proiectului deriva din cele de mai sus: atractivitate, inovatie, nou, implicarea tuturor elevilor prin emiterea sarcinilor diferentiate, proiectarea si pregatirea in avans a continutului unitatii de invatare prin realizarea materialului de facilitare este, deasemenea un avantaj pentru cadrul didactic. Pentru copii cred ca sunt numai avantaje: pot conlucra, pot realiza sarcini pe masura posibilitatilor lor, se pot autoevalua si interevalua. Dezavantajele pentru un cadru didactic sunt de natura timpului petrecut in fata calculatorului pentru documentare si realizarea materialelor utilizate la clasa.
- In concluzie, eu personal, sunt foarte multumita de parcurgerea acestui curs si de ceea ce am reusit sa realizez la clasa. Multumiri formatorului Elena Manuca si pt. SIVECO!!!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu